Актуално

7 начина да създадете по-добър PR план

20.07.2018

Независимо дали става въпрос за нова маркетингова година, шестмесечие или тримесечие; налагане на нов продукт, услуги или бранд, в PR-а винаги има правила, които следва да се спазват. Ние от екипа на БГ Медия, споделяме с вас поредния безплатен материал. Ако имате нужда от професионално PR обслужване, моля изпратете ни запитване.

 

Предоставяме ви седем основополагащи съвета за създаване на успешен PR план

Съсредоточете се върху това, което работи и премахнете тези неща, които не постигат желания резултат. Когато създавате PR план за вече съществуващ продукт е много важно да дискутирате неефективните възможни елементи в кампанията, която искате да създадете. Разпознаването на “клопките” ще ви помогне да се съсредоточите единствено върху нещата, които ще увеличат трафика и продажбите ви.

Задайте си цели. Всички страни трябва да са наясно защо използвате дадени PR тактики и защо сте ги включили в стратегията си. Ако целта ви е да увеличите трафика към сайтът на вашия клиент, включете в стратегията си идеи как да се сдобиете с препращащи връзки от уважавани сайтове. Задайте си специфични и ясно постижими цели, това ще помогне и на двете страни да създадат реална картина на това каква стратегия им е нужна, за да постигнат желаните резултати.

Отчетете всички детайли. Обсъдете подробностите, за да получите одобрение от клиентите си  по време на процеса на планиране. Това ще предотврати недоволството от страна на вашите клиенти, ако останат изненадани от тактиките, които сте използвали. Ако искате, например, да направите проучване, обсъдете с клиентите си темите, върху които ще се фокусира проучването, предложените въпроси, оценка на разходите и къде ще бъдат  публикувани те в процеса на разпространение, след като събирането на данни приключи.

Използвайте креативността си. Не залагайте на вече изпробваните PR стратегии. Вашата кампания може би се нуждае от това да експериментирате, за да може да достигнете до повече хора с нея. 

Интегрирайте стратегията си. PR планът ви не трябва да включва само традиционните медии, дори ако само се стремите да осигурите надежден план. Нашата работа е да покажем стратегия , която включва по-голям маркетингов микс. PR планът трябва да илюстрират идеята ви изцяло, от средствата нужни за нея, до каналите, в които ще се разпространява до посланието, което ще носи.

Създайте реалистичен времеви план. Отбележете месеците и седмиците във вашия план, в които да стартирате всяка от инициативите си. Графикът Ви трябва да отчита вътрешни събития, като пускания на продукти или други маркетингови кампании и външни събития. Когато времевата линия е финализирана, вашият екип може да я използва, за да организира седмични задачи.

Включете агресивни мерки. Как може да оцените постигнатия успех? Помислете как да измерите влиянието си върху трафика, търсенето на вашето съдържание и ангажираността към социалните канали.

В обществените отношения има много неща, които не можем да предотвратим или предвидим. Обаче, задълбоченият процес на планиране, включително създаването на всеобхватен PR план, е важна стъпка към постигането на очакванията на клиента.