bg en

Новини

Видове уеб трафик и как да ги използваме в полза на бизнеса си

Видове уеб трафик и как да ги използваме в полза на бизнеса си
Юни 14, 2018

Връзките с обществеността (PR) са едно от най-добрите неща, които може да използвате в полза на своя бизнес. Те могат да ви помогнат да подобрите репутацията си, да се справите с лошите новини и скандалите, и също да установите връзка с медиите и с вашите клиенти,което впоследствие да доведе до по-добри продажби и рейтинг на вашата фирма. Но най-важното, връзките с обществеността помагат както на новосъздадените, така и на утвърдените компании да създават нови потоци на онлайн трафик, по повече от един начин.

Ролята на добрия PR

“Добрият” PR може да се прояви в различни форми, но основните принципи винаги са едни и същи, а именно стремежът да се подобри репутацията на фирмата чрез няйното представяне пред по-голяма аудитория и чрез подобряване на нейният имидж.

Всяко едно представяне на бизнесът ви е положителен PR, въпреки това от голямо значение са променливите фактори като избор на правилните канали, посоката на PR представяне, както и размерът на плануваната инвестиция за PR. Чрез коригиране на тези променливи, вие можете да влияете на типа трафик, който ще получите.

Видове трафик:

Органичен

Органичният трафик се свързва с посетителите на сайта ви, които са достигнали до него чрез търсачките (Google, Bing и др.). Този трафик може да се подобри като оптимизирате стратегията си. Идеята тук е да използвате вашите прессъобщения и възможности, за да изградите здрави и авторитетни връзки към своя сайт, което ще допринесе до по-лесното откриване на вашият сайт от интернет търсачките, респективно на вашите продукти и услуги. Този трафик поток е най-тясно свързан с изграждането на добра SEO оптимизация и отнема време, за да бъде изграден, но е самоподдържащ се впоследствие и ще има голяма възвращаемост, дори да намалите инвестицията си на база месечна и годишна основа.

Препращащ

Препращащият трафик се характеризира с това, че препраща потребителя към вашата страница, когато кликне върху определена връзка. Пример за това е, че ако имате линк в някаква публикация и читателят ѝ го отвори, за да научи повече за вас, това е препращащ трафик. Препращащият трафик е ефективен, тъй като той показва, че всеки от посетителите ви вече познава бранда ви на някакво ниво. Също така се създава синергия с останалите ви стратегии, което подпомага бизнеса ви, тъй като случайни връзки, изградени от външни източници, допринасят за вашите потоци и цялостно SEO.

Социален

Социалните мрежи (главно Facebook, Instagram, YouTube) със сигурност вече са важна част от вашата - стратегия и това не е изненадващо, тъй като може да увеличи неимоверно входящият ви трафик. Докато преди 10 години трафикът онлайн се генерираше главно (около 70-80%) от връзки през Google, сега над 50% от трафика е от Facebook. А при мобилните устройства - над 80% от трафика. Всеки посетител, които последва линк от социалните мрежи, независимо дали той е споделен от някого или е прегледан директно от вашата страница, се брой като социален посетител. Този вид трафик е рентабилен, но не винаги е съвместим със стратегията ви. За него е нужно да имате голяма база от последователи, за да може възвращаемостта от този трафик да е най-голяма.

Директен

Директният трафик е труден за контролиране, но е добър начин индиректно да отчетете колко известен е вашият бранд. При този трафик, посетителите на сайта ви го посещават директно. От това следва, че посетителят познава вашият бранд. Ако забележите, че директният ви трафик се увеличава, това означава, че вашият бранд добива все по-голяма популярност и видимост.

Платен

Ако платите за реклама на вашият бранд, трафикът, който ще получите от нея, се счита за платен трафик. Разделението на този трафик е донякъде безсмислено, защото в зависимост какви рекламни канали използвате ще забележите същите ползи от стратегията си, с единствената разлика, че ще сте платили за тях.

Email

Този тип трафик вече отпада почти напълно, тъй като след въвеждането на европейския регламент за защита на личните данни (GDPR) , по-голямата част от потребителите не желаят да получават PR и рекламни съобщения, а и това увеличава степента на риск във фирмите, които искат да заобиколят законодателството. Ако не водите подобна стратегия, свързана с имейли, вероятно този тип трафик няма да ви е от полза.

Изчерпателната стратегия за връзки с обществеността трябва да е в състояние да ви донесе трафик във всяка от тези основни категории. Въпреки това, като собственик на бизнес, е във ваш интерес да концентрирате усилията си върху един или два от основните източници на трафик; специализирането ви позволява да фокусирате вашата стратегия върху най-полезните си канали, което в крайна сметка може да доведе до по-голяма и по-ефективна възвръщаемост. Опитайте да разберете кой от тези източници на трафик е най-подходящ за вашия бизнес.

За експертна консултация, разработване на PR стратегии и кампании - можете да се свържете с нас на: 0878 24 25 87 ; 0877070007 ; press@bgmedia.bg